بهترین مرجع مسجد نصرت مشهد

پهنای قالیچه «سجاده» مسجد شیخ زاید

همچنین (ارسیکا) تأکید کرده أند که وزن قبهٔ مهم هزار تن هست، و از زخارف و گچبری عجین شده با ألیاف نباتی که از پاد شاه کارهای فنانین و اساتید مراکشی می باشد و مخصوصاً برای مسجد تهیه وتصمیم شده تشکیل شده‌می‌باشد، باضافهٔ آیاتی از قرآن مجید بر روی دیوارهای آن حک شده، وقبهٔ مهم مسجد را تزیین نموده‌هست. عدد گنبدهای مسجد (۵۷) گنبد هستند که حسینیه نصرت مشهد به حجمهای متفاوت ومتفاوت است و بر راز رواق‌ها خارجی، ومداخل اساسی وجانبی قرار دارند، تماماً با رخام و مرمر سفید واعمال گچبری بسیار زیبایی پوشانده‌می‌باشد، گنبد مسجد شیخ زاید در ابوظبی، یکی وسیع ترین گنبدهای موجود در دانا شناخته شد.

تصنیف بزرگی مسجد از دید عمرانی در شمار دهمی مسجد فقیه اسلامی آمده هست، ظرفیت مسجد ۴۰۹۶۰ هزار نفر نماز گذار در یک وقت میباشد. همچنین از معالم جاذبه‌ای مسجد وجود چهار مناره که أرتفاع آدرس حسینیه نصرت مشهد هر مناره (۱۰۶ ) متر هست، ودر چهار رکن از صحن خارجی مسجد قراردارد و بر زیبایی مسجد افزوده‌می باشد.

 

پهنای (قالیچه) «سجاده» قاعهی مهم مسجد (۷۱۱۹) متر مربع هست، و یکی از بزرگترین سجاده‌های دانا هست، این قالیچه یکی‌از سلطان‌کارهای مصمم بلندمرتبه ایرانی (علی خالقی) هست، درین قالیچه (سجاده) ۳۵ تن پشم و پنبه و ابریشم به عمل رزرو حسینیه نصرت مشهد رفته‌است. در ساخت این سجاده ۱۲۰۰ نفر از حرفیین از حیطهٔ مشهد شرکت داشته أند. این فرش گرانقدر به دست هنرمندان ایرانی برای مسجد شیخ زاید بافته گردیده است، و نیز بزرگترین لوستر جهان نیز به وسیله شرکت‌های اروپایی تاسیس شده است. همجنین معاون شهردار ابوظبی بیان نموده‌می باشد که گنبد مسجد روضه خوان زاید در ابوظبی، یک کدام از وسیع ترین گنبدهای جان دار در عالم شناخته شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد گردیده است. این گنبد (قبه) با ارتفاع ۸۳ متر وقطر داخلی ۳۲٫۸ متر و با قطر خارجی ۴۲ متر، اصلی ترین گنبد فقید است و وزن این گنبد بیش از یک هزار تن می رسد.

برچسب ها: حسینیه نصرت مشهد , آدرس حسینیه نصرت مشهد , رزرو حسینیه نصرت مشهد , شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد ,

[ بازدید : 12 ]

[ چهارشنبه 24 اسفند 1401 ] 10:34 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

ساخت رواق‌هایى براى مسجد الحرام در زمان عثمان

تاریخچه مسجدالحرام

کشیدن حصار در حوالی مسجدالحرام

پیروزى اسلام در مکه سبب شد تا منزل آفریدگار و گوشه و کنار آن، از لوث وجود بتها تمیز خواهد شد و فضاى مکه را اذان بلال که شعار توحید بود، دربرگیرد. تا این زمان هیچ حصارى و بنایى در نزدیکی مسجدالحرام عدم حسینیه نصرت مشهد وجود. فقط در نزدیکی کعبه آن سوى محدوده طواف منزل‌هاى عرب‌ها سازه گردیده بود.

 

با گسترش اسلام و افزوده شدن به شمار مسلمانان، حس شد که می بایست محدوده طواف کلان‌خیس گردد. از این رو خلیفه دوم امرکرد تا منزل‌هاى محیط را بخرند و حاد نمایند و به محدوده مسجد بیفزایند؛ همینطور اعلام‌کرد تا دیوارى کمتر از قامت یک آدم در حوالی مسجد بکشند، درهایى نیز در آن باز کنند و مشعل‌هایى بر فراز دیوارها نصب نمایند تا مسجد در شب پر‌نور بماند. پرده‌هاى کعبه را نیز عوض نمایند.

 

از آن‌جا که کعبه و مسجد در معرض سیل بود، عملکرد شد تا سیل بندهایى در حوالی آدرس حسینیه نصرت مشهد آن تاسیس گردد که از هجوم آب و جاری شدن آن به مسجد جلوگیرى نماید.

 

مطابق رسمى کهن به مردمى که در حوالی کعبه زندگى مى‌کردند دستور داده شد بناهاى خویش را بلندتر از کعبه نسازند تا بناى کعبه و مسجد پایین الشعاع آنها قرار نگیرد. گفتنى میباشد، قبل از ظهور اسلام ساکنان مکه به احترام کعبه، منزل‌هاى خویش را به طور مربع نمى‌ساختند.

 

گسترش مسجد در حین عثمان

پس از اقدامات خلیفه دوم در سال هفدهم هجرى، خلیفه سوم در سال بیست و شش رزرو حسینیه نصرت مشهد هجرى، توشه دیگر بر محدوده مسجد خاطر نشان نمود. وی امر کرد تا منزل‌هاى دیگرى را خریده و ضمیمه مسجد سازند. در میان وی و برخى از صاحبان منزل‌ها درگیرى پیش آمد که سرنوشت برخى از آن ها راضى شدند و برخى نیز ناراضى باقى ماندند.

 

خلیفه سوم، به طور همزمان با بسط مساحت مسجد، امر کرد رواق‌هایى براى مسجد ساخته گردد. تا آن مجال اطراف دور و اطراف کعبه تماما بدون سقف بود و این اولیه بارى بود که قسمت‌هایى از آن مسقف شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد مى‌شد.

برچسب ها: حسینیه نصرت مشهد , آدرس حسینیه نصرت مشهد , رزرو حسینیه نصرت مشهد , شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد ,

[ بازدید : 14 ]

[ دوشنبه 22 اسفند 1401 ] 10:38 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

خصوصیات شیوه مساجد عربی

برای مثال وقایع دیگری که میتوان راجع‌به مسجد کوفه اعلام‌کرد، در امر با نهضت حسینی می‌باشد، و آن جنبش مسلم بن عقیل (ع) می‌باشد که به شهادت او انجامید و مسجد کوفه پایگاهی بود در آغاز جنبش انقلابی او در‌این شهر. مسجد کوفه حسینیه نصرت مشهد نهضت زید بن علی (ع) را نیز با تلخی زیاد تاریخ سیاسی خویش، بر دوش میکشد.

 

٣- مسجد فستط (سال ۲۱ ه.ق) این مسجد که به فرمان عمرو بن عاص در رجوع از اسکندر به ساخته شده به نام مسجد عمرو نیز خوانده شد‌ه‌است. وسعت ساختمان آن ۲۹۱۷ / ۵ متر بوده است. شروع سوای حیاط با دیوارهایی از خشت خام تشکیل شده و نماز جمعه در میدان هم محلی آن برگزار می گردیده‌است، ولی بعدا ای مردان به صورت تراس مرکزی در میانه آدرس حسینیه نصرت مشهد مسجد قرار می گیرد.

 

مساجد عربی کشور ایران

 

مراد از این عنوان، شناساندن آن مجموعه از مساجدی می باشد که نحوه ساخت مساجد مسلمانها عرب را بنا کرده اند. این مبحث مربوط به آن بخش از مقالاتی می شود که استادان معظم این رشته تحت عنوان شبين خراسانی در معماری ایرانی از آن نام می برند و معتقدند که اولی و مهم‌ترین آثار مربوط به این‌شیوه با خصوصیاتی که در زیر خواهد آمد، اولیه بار در خطه خراسان نضج گرفته هست، و منظور از خطه خراسان تمامی نواحی مشرق جمهوری اسلامی ایران یعنی مرزو بوم ترکمنستان ، افغانستان، و …. را شامل رزرو حسینیه نصرت مشهد می گردیده است.

 

مفاد زیر از خصوصیات این شیوه می‌باشد:

 

سادگی و بی پیرایگی و دوری از هرگونه تزیین و زینت مادی و دنیوی.

خودداری از ارتفاع در بنا.

استفاده از مصالح بوم آورد، یعنی مصالح منحصربه‌فرد خود ناحیه.

معماران ایرانی در اوایل از معماری اسلامی اعراب تبعیت می کرده اند و در ساختن مسجد یک محوطه ای را با دیوار خشتی محصور کرده و سایبانی بر روی این محصوره بوسیله چوب و حصیر می ساختند. با تکمیل این طرح سقف شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد مسطح حصیری باحمال های چوبی بر روی ستون های سنگی یا آجری و خشتی ایجاد شده است.

برچسب ها: حسینیه نصرت مشهد , آدرس حسینیه نصرت مشهد , رزرو حسینیه نصرت مشهد , شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد ,

[ بازدید : 10 ]

[ شنبه 20 اسفند 1401 ] 10:21 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

مساجد شاخص در هر محله

مساجد و اماکن مذهبی تاریخی که عموما در نصیب قدیمی و یا بافت تاریخی شهرها قرار دارا‌هستند و ضمن اینکه اکثر اوقات آن ها اکنون مورد به کار گیری قرار می گیرند، بیشترین توجه و یا حتی نگرانی برای حفظ و نگهداری آنهاست. این مساجد و اماکن به دلیل ثبت اثرها ملی و میراث فرهنگی سرزمین و یا بعضا در فهرست اثرها جهانی، رئیس های چندگانه ای را دارد. حسینیه نصرت مشهد البته آنچه مشاهده میشود بنا به واحد سنجش اهمیت تاریخی و قدمت آن، میراث فرهنگی دغدغه بیشتری را برای حفاظت آن داراست. این مکان ها، همچنین برای حضور ایرانگردان و به خصوص جهانگردان، شرایط دقت دیگری را هم با خود یاروهمدم دارا‌هستند. بنابراین از یک طرف مکان نمازگزاران و یا مراسم معمول و مرسوم شهروندان می باشد و از طرف دیگر گزینه بازدید جهانگردان به عنوان یک اثر هنری معماری مساجد جامع و کهن، نظیر مسجد جامع اصفهان، آدرس حسینیه نصرت مشهد نطنز، اردستان، مسجد امام اصفهان، مسجد سپهسالار تهران و بسیاری از مساجد تاریخی جمهوری اسلامی ایران جزء این موسسه قرار می گیرند

 

۲(. مساجد امروزی و فعال شهرهایی که وجهه تاریخی ندارند ولی مهمترین شاخصه آن‌ها، محله محوری و حتی آرم شهری است. این مساجد، نظیر مسجد الرضا، مسجد الغدیر، مسجد امیر، مسجد نوروروشنایی و نظایر آن در تهران در بیشتر محله ها  رزرو حسینیه نصرت مشهد و حوزه‌ های تهران و شهرهای گران قدر، شاخص محلی هستند. این مساجد بیشتر از آن که به عنوان مسجد و محل نماز شناخته شوند، در سطح شهر به عنوان محل برگزاری ختم و سوگواری های مرسوم شناخته می گردند. وجود این پدیده و خیل عظیم آن باعث شد‌ه‌است که این مساجد در حین یکسری دهه قبل به دو مکان نمازگزاری (مسجد) و سالن مراسم ختم تبدیل شوند. فعالیتی که عمدتا در تهران و یا یک‌سری شهر بلندمرتبه چنین فضای شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد را تولید کرده است، ولی در شهرهای دیگر و حتی بخش ها و روستاها، همچنان به طور سنتی خود، تنها همان مکان نمازگزاری به مراسم ختم هم اختصاص دارد.

برچسب ها: حسینیه نصرت مشهد , آدرس حسینیه نصرت مشهد , رزرو حسینیه نصرت مشهد , شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد ,

[ بازدید : 11 ]

[ دوشنبه 15 اسفند 1401 ] 10:50 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

قصر پادشاه احمد در مسجد آبی

آبخوری حیاط مسجد آبی رنگ فرمان روا احمد

یکی قسمت‌های مسجد آبی که در زمان ساختش التفات زیادی داشت، عمارت پاد شاه احمد بود. این عمارت مخصوص استراحت و عبادت پادشاه ساخته شد. فرمان روا احمد 10 روز نقطه نهایی ماه رمضان را در این عمارت به دعا و عبادت حسینیه نصرت مشهد مشغول می شد و تا روز عید فطر درین عمارت باقی می‌ماند. عمارت شاه احمد در گوشه جنوب شرقی مسجد قرار دارد و خلال ورودی از حیاط مسجد، یک ورودی مخصوص هم داراست که مستقیم به بیرون وصل می‌شود. این دروازه منحصر پاد شاه بود تا با اسبش از سطح شیبدار آن فارغ از هیچ زحمتی وارد مسجد شود. معماری عمارت سلطان احمد در مسجد آبی هم در نوع خود شگفت انگیز هست. این عمارت باشکوه به بهترین شکل آدرس حسینیه نصرت مشهد ساخته و با نفیس‌ترین کاشی‌ها تزیین گردیده‌است. درین عمارت یک طاق سرپوشیده و دو اتاق استراحت کوچک مشاهده میشود و در طبقه بالای آن، لژ پادشاه قرار دارد. همچنین 10 ستون مرمرین و زیبا، محرابی که آیات قرآن روی آن طلاکاری‌ شده و کاشی‌هایی از کالا طلا جواهرات از دیگر نصیب‌های دیدنی این عمارت هستند.

 

قصر فرمانروا احمد در مسجد آبی رنگ

نمایی از عمارت پادشاهی مسجد سلطان احمد استانبول

شبستان مسجد آبی رنگ استانبول

شبستان مسجد آبی‌رنگ استانبول مهمترین قسمت رزرو حسینیه نصرت مشهد این مسجد می‌باشد و معماری زیبای آن گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این شبستان دقیقا زیر گنبد بزرگ و اصلی مسجد قراردارد و با فرش‌های جذاب، پنجره‌های سنگی، ستون‌های باشکوه و کاشی‌های سنتی بسیار زیبا جلوه می‌کند. این سالن در واقع قلب گروه است که مجموع ورودی‌ها و مسیرهای مسجد سلطان احمد به آن می‌رسند. در‌پی شمارا با قسمت‌های جالب شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد شبستان مسجد آبی استانبول آشنا میکنیم

برچسب ها: حسینیه نصرت مشهد , آدرس حسینیه نصرت مشهد , رزرو حسینیه نصرت مشهد , شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد ,

[ بازدید : 11 ]

[ شنبه 13 اسفند 1401 ] 12:44 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تعمیر و نوسازی مرقد مطهر پیامبر در مسجد النبی با حظ شکل اولیه

ناصر خسرو قبادیانی در [ سفرنامه ، ص102 ] خلال ذکر زیارتش از شهر مدینه ، صریحاً نماد می‌دهد که در نیمه نخستین قرن 5 قمری پنج ضلعی بودن بنای بقعه مشهود و مشهور همگان بوده هست و در این خصوص می نگارد : « مقبره – و آن خانه ای مخمس هست و دیوارها از میان ستون های مسجد برآورده است و پنج ستون حسینیه نصرت مشهد و در گرفته می باشد ... » .

 

بعد از عمربن عبدالعزیز در قرن اولیه هجری ، مرقد مطهر مکرر با حفظ شکل اولیه ، گزینه تعمیر و نوسازی قرار گرفت .

 

اسحاق بن سلمه که از جانب متوکل 232/247 قمری مأمور عمران و آبادی مدینه و مکه بود ، نماسازی حجره شریفه را مرمت کرد و زمین آن را به سنگ های مرمر ، مفروش ساخت و بتنونی در [الرحله الحجازیه ، ص 217 ] گفته می‌باشد که آدرس حسینیه نصرت مشهد نخستین هر کس بر حجره شریفه ، پرده ای آویزان نمود خیزران ، مادر هارون الرشید بود » .

 

در سال 548 قمری جمال الدین اصفهانی وزیر سلاطین زنگی = اتابک موصل اطراف حجره را به ارتفاع یک قامت با مرمر نماسازی و آن را تجدید بنا نمود و همگی ضلع های دور و اطراف مقصوره را به ضریحی چوبی و مشبک مزین رزرو حسینیه نصرت مشهد کرد که این اولین ضریحی می باشد که بنا نهاده شد .

 

در سال 557 قمری پاد شاه نورالدین محمود بن زنگی بن اقسنقر متوفی 569 هجری قمری شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد از اتابکان شام بدنبال آگاهی از حفر زمین فضا مسجد ، جهت سرقت کردن جسد مطهر ! دستور بخشید تا دور و اطراف حجره را خندقی کنند و آن را با سرب پرسازند تا کسی قوی به حفر کانال جهت ربودن جسد نباشد !

برچسب ها: حسینیه نصرت مشهد , آدرس حسینیه نصرت مشهد , رزرو حسینیه نصرت مشهد , شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد ,

[ بازدید : 13 ]

[ چهارشنبه 10 اسفند 1401 ] 10:07 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

مسجدالنبی و مرقد پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)

بعداز نقطه پایان بنای مسجد قبا، محمد فرستاده الله (صلی الله علیه وآله وسلم) و مهاجران مکی، فی مابین استقبال پرشور انصار و همسایه مدینه، عازم مدینه شدند. کلیه قبائل مسلمان گردیده یثرب و حوالی آن، خلال خوش آمدگویی به فرستاده، از وی می خواستند آدرس حسینیه نصرت مشهد تا در منزل و خویشاوندان و منازلشان نزول اجلال فرماید. و آن ها را به این برکت رحمانی، متبرک و مفتخر گرداند. ولی محمد نبی الله (صلی الله علیه و آله و سلم) ضمن اظهار محبت به لطف‌ها شیفتگان طرز و رسمش، انتخاب محل سکونت را به «قضای الهی» ودیعت بود. که به معرفت، آن جایگاهی میباشد که مرکب وی درآن جای بایستد. زانو زند و به پیش و پس رضا ندهد. مرکب در کنار زمین فعلی مسجد که درآن روزها مَربَدی بود. اهل یک محل منزل ابو ایوب انصاری زانو زد. و محمد فرستاده الله (صلی الله علیه وآله وسلم) نزول آدرس حسینیه نصرت مشهد اجلال فرمود و اعلام‌کرد : « رَبِّ اَنزلنی مُنزَلاً مُتوشهَکاً، وَاَنتَ خَیرُالمُنزلینَ» مؤمنون،

 

محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) از سهیل و سهم یا این که قیم و البته آنان و یا این که طائفه بنو نجار خواهان معامله مربد شد. تا در آنجا منزل و مسجد خویش را سازه نهد. مورخان به استناد منابع دارای اعتبار متفق القولند رزرو حسینیه نصرت مشهد که در بنای ابتدا مسجد، فرستاده همدوش با دیگر صحابه بلندمرتبه از مهاجرین و انصار، بنایی می نموده است .

 

بیهقی به قصه عبدالله بن قدمت که مورد تصریح امام بخاری در[درست] قرار گرفته، اشاره خاصی داراست که : « مسجد رسول دارنده دیوارها و محور هایی از آجر نپخته بود. و سقف آن با شاخه های شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد درخت پوشیده بودند. و ردیف های آن تنه های رطب بود »

برچسب ها: حسینیه نصرت مشهد , آدرس حسینیه نصرت مشهد , رزرو حسینیه نصرت مشهد , شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد ,

[ بازدید : 10 ]

[ دوشنبه 8 اسفند 1401 ] 10:08 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

توسعه و گسترش ملک فهد بر مسجد پیامبر

سعودی ها در‌این بسط و مرمّت، دری به اسم باب عبدالعزیز در دیوار شرقی و باب عثمان بن عفّان، باب المجیدی و باب قدمت بن الخطاب در دیوار شمالی مسجد و دری به اسم باب السعود در دیوار غربی، حدّ در میان باب الرّحمه و باب السّلام، به نحو با عظمتی ساخت کردند و آنچه در تعمیر و مرمّت و تجدید رنگ و سفیدکاری و . . . در بنای سابق، مناره ها، حجره و گنبد ضروری حسینیه نصرت مشهد بود، اجرا گرفت.

 

در زمان ملک سعود و ملک فیصل نسبت به خریداری بناهای اطراف مسجد، خاصه در نصیب غربی و تسطیح آن جهت نمازگزارانی که در تاثیر کثرت جمعیّت، مکان مطلوب در مسجدالنّبی نمی یابند، اقدامات مهم شکل گرفت. با اجرای این طرح، آدرس حسینیه نصرت مشهد مسجدالنّبی توسط زمین های مسطّح به شعاع متعددی از شمال و جنوب و شرق و غرب، تسلط شد.

 

باتوجه به ارتقا روز افزون تعداد حجاج و معتمرین در سنوات اخیر، ضرورت گسترش مسجد النبی (ص) بیش تر از پیش شم می‌شد به همین ادله ملک فهد در نهم ماه صفر سال 1405 ه.ق (نوامبر1984م) او‌لین سنگ بنای وسیع ترین گسترش رزرو حسینیه نصرت مشهد مسجد النبی (ص) را بنیان و در ماه محرم سال آنگاه یعنی 1406ه.ق عملیات ساختمانی این پروژه بزرگ استارت شوید و در سال 1414 ه.ق به پایان رسید و ملک فهد در تاریخ روز آدینه مورخ 4/11/1414 ه.ق و 15/4/1994 م با کار گذاشتن واپسین خشت بسط جدید در مکان خویش، پایان عملیات این توسعه شگرف به طور رسمی اعلام شوید.

 

برای امان مساحت ما یحتاج جهت این توسعه بیش از 100000 متر مربع از زمین های محیط مسجد از مالکان آن‌ها خریداری و بعد از تخریب ساختمان ها و تصدیح زمین ضمیمه مسجد شوید. مجری طرح بسط موسسه شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد بن لادن مطرح ترین موسسه عمرانی سعودی بود. 

برچسب ها: حسینیه نصرت مشهد , آدرس حسینیه نصرت مشهد , رزرو حسینیه نصرت مشهد , شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد ,

[ بازدید : 11 ]

[ شنبه 6 اسفند 1401 ] 10:17 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

شفا گرفتن از امام زمان در جمکران

سعید ، با مادر و برادر خود، سه شب ، در زائرسرای مسجد اقامت کردند . شب سوم که شب جمعه بود، عنایت دیگری شد که این بار، در بیداری جاری ساختن پذیرفت . اینک، متن آن رخداد را از زبان سعید بشنوید :

 

شب جمعه، در اتاق شماره‏ی هشت نشسته بودم و مادرم حسینیه نصرت مشهد مشغول تلاوت قرآن بود . احساس کردم که شخصی در کنار من گردهمایی و برای من، رهنمودها و شیوه نامه‏هایی را بیان فرمود .

 

چون سخنانش به پایان رسید، برگشتم و کسی را ندیدم . از مادرم پرسیدم که: «مادر! با من بودی؟» . خاطرنشان کرد: «من، قرآن می‏خواندم، با تو نیستم .» . پرسیدم: «پس این کی بود که با من حرف می‏خاطرنشان کرد؟» . آدرس حسینیه نصرت مشهد مادرم خاطرنشان کرد: «کسی در این مکان نیست » .

 

در آن موقع، پتو را بر سرم کشیدم و هر چه به مغزم فشار آوردم که مطالب آن شخص را به خیال و خاطر بیاورم، چیزی به یادم نیامد .

 

روز جمعه، سعید و مادرش، به تهران باز می‏گردند و به بیمارستان الوند مراجعه می‏کنند . بعداز عکس‏برداری، مشخص و معلوم می‏خواهد شد که سعید، صحیح و سالم هست و از غده‏ی بدخیم سرطانی، هیچ خبری رزرو حسینیه نصرت مشهد نیست .

 

به‌این گونه، این کودک بهروزی‏مند – که به حق، «سعید» نامگذاری شده – از معجزات باهر حضرت البته عصر، ارواحنا فداه، بهبودی بی نقص خود را در می‏یابد .

 

دو هفته آنگاه (شب چهارشنبه بیست و پنجم جمادی الاولی برابر با 19/8/72) سعید ، با مادرش و برادرش محمد نعیم، به جمکران آمده بود تا پیشانی متانت بر آستان مسجد حضرت مالک الزمان علیه السلام بساید و از محضر مولا و مقتدایش شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد تشکر کند . خوش‏بختانه، حقیر هم در مسجد بودم و از ماجرا شفا یافتن او مطلع بودم . با او به دفتر مسجد رفتم و در حضور ده‏ها نفر از دوستان ، مطالب بالا را از زبان سعید بی واسطه شنیدم .

برچسب ها: حسینیه نصرت مشهد , آدرس حسینیه نصرت مشهد , رزرو حسینیه نصرت مشهد , شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد ,

[ بازدید : 12 ]

[ پنجشنبه 4 اسفند 1401 ] 10:07 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تجلیل و تکریم اماکن منسوب به حضرت بقیة الله

 تاریخچه مسجد مقدس جمکران

 

یکی‌از وظایف شیعه‌ها تجلیل و تکریم اماکن منسوب به وجود مقدس حضرت بقیة الله، حسینیه نصرت مشهد ارواحنا فداه، میباشد .

 

آیة‏الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی (متوفای 1348هجری) در کتاب گران سنگ« مکیال المکارم» به هنگام شمارش تکالیف عموم در بعدازظهر غایب بودن می‏نویسند :

 

شصت و هشتم – بزرگداشت اماکنی که به قدوم آن حضرت زینت‏یافته‏اند، مانند مسجد سهله، مسجد آدرس حسینیه نصرت مشهد اعظم کوفه، سرداب مقدس، مسجد جمکران و غیر این‏ها از مواضعی که بعضی از صلحا آن حضرت را در آن جاها چشم‏اند یا این که در احادیث آمده میباشد که آن جناب در آن جا توقف داراست، مانند مسجد الحرام [1]

 

این رهگذر، بر منتظران ظهور و عاشقان مقدم آن امام نور، ما یحتاج میباشد که‌این اماکن را بشناسند و طرز‏ی تعظیم و تکریم آن‏ها را بیاموزند [2]

1ـ تاریخ بنای مسجد جمکران؛

 

2ـ تاریخ مسجد مقدس جمکران؛

 

3ـ تاریخچه‏ی بنای مسجد جمکران؛

 

4ـ دقت امام زمان به مسجد جمکران ؛

 

5ـ توشه‏ی مسجد جمکران ؛

 

6ـ در بارگاه درانتظار ؛

 

7ـ در حریم جمکران ؛

 

8ـ سیمای مسجد جمکران ؛

 

9ـ منفعت حضور برای گمشدگان ؛

 

10ـ مباحثی یک سری درباره‏ی مسجد جمکران ؛

 

11ـ مسجد مقدس جمکران ؛

 

12ـ مسجد جمکران المقدس ؛

 

13ـ مسجد صاحب الزمان ؛

 

14ـ معجزه‏ی مسجد جمکران ؛

 

برای کسب مفروضات بزرگ‏تر در زمینه ی آثار خاطر شده، به کتابنامه‏ی حضرت مهدی رزرو حسینیه نصرت مشهد علیه السلام پایین عنوان ها فوق، مراجعه فرمایید .

 

حیث مرحوم آیة‏الله حائری در باره‏ی مسجد جمکران

 

در آخرین فراز از بخش مسجد مقدس جمکران، متذکر می‏شویم که در صورتیکه بخواهیم لحاظ مراجع پیشین و معاصر را در ارتباط مسجد مقدس جمکران یاد آور شویم، به تایپ کردن کتاب مستقلی در این رابطه ناگزیر خواهیم بود . لذا این گزینه را به شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد فرصت دیگری موکول می‏کنیم . این بخش را با بیان حیث مرحوم آیة‏الله حاج روضه خوان مرتضی حائری (متوفای 24 جمادی الثانیه 1406 هجری) که همگان با مقام رفیع علمی و تقوایی او، آشنا هستند، حسن ختام می‏بخشیم .

برچسب ها: حسینیه نصرت مشهد , آدرس حسینیه نصرت مشهد , رزرو حسینیه نصرت مشهد , شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد ,

[ بازدید : 11 ]

[ سه شنبه 2 اسفند 1401 ] 9:45 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]