بهترین مرجع مسجد نصرت مشهد

گلشن خان شوشتر

گلشن خان شوشتر باطن بافت شهر تاریخی  حسینیه نصرت مشهد شوشتر و در جوار رودخانه گرگر استقرار یافته و تحت عنوان مثال ای از گلشن های اهل ایران کمتر شناخته شـده مطرح میباشد.

تاریخچه گلشن خان شوشتر
گلشن خان شوشتر وابسته به عصر ی قاجار میباشد و در سال ۱۳۸۷ تحت عنوان یکی‌از اثرها ملی کشور ایران به تصویب رسیده میباشد. این گلشن زیر مالکیت محرمانه میباشد و وجه تسميه گلشن نیز به جهت تعلـق آن به محمد فرصت خان مرعشی از خوانین آن  آدرس حسینیه نصرت مشهد زمان شهر شوشتر بوده میباشد.
معماری گلشن خان شوشتر
گلشن خان شوشتر با مساحتی نزدیک به ۲۶۰۰ متر مربع در بالا دسته ای یک پارچه و متصل را تشکیل می داده البته در زمان های آینده و به جهت تخریب و فرسایش نصیب میانی گلشن ناشی از جریان رودخانه، به دو قسمت شرقی و غربی و یا این که در اصطلاح بالا و ذیل تفکیک گردیده‌است.
در گلشن خان شوشتر عمارت رمز در مکان خویش را به یک ساباط شهری داده میباشد و این ساباط نقش واسط میان فضای بیرونی و درونی گلشن را انجام می نماید.
نظام معماری گلشن به رزرو حسینیه نصرت مشهد  سیرتکامل ایی میباشد که ورود به گلشن از پهنا گلشن و از ضلع شمالی، از روش ساباط ورودی، در انتهای یک گذر شهری ایفا می پذیرد.
گلشن خان شوشتر به صورت چشمگیری تحت خیس از منازل مسکونی کناره بافت در کنار رودخانه استقرار یافته میباشد از همین رو دسترسی به ساباط در امتداد مسیری پله‌پله شکل می‌گیرد که علاوه بر هدایت فرد به ورودی گلشن، اختلاف سطح تولید گردیده را نیز حل می کند.
این ساباط دارنده قیمت معماری شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد  ویژه ای ست و در دو طبقه ایفا گردیده‌است.

برچسب ها: حسینیه نصرت مشهد , آدرس حسینیه نصرت مشهد , رزرو حسینیه نصرت مشهد , شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد ,

[ بازدید : 1 ]

[ دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 ] 10:56 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]