بهترین مرجع مسجد نصرت مشهد

معماری مسجد جامع اصفهان

مسجد جامع اصفهان با گستره ای موازی  حسینیه نصرت مشهد با ۲۳۰۰ متر مربع، تعالی ترین مسجد کشور ایران به‌حساب می‌آید.
بنای اول مسجد عتیق اصفهان همانند دیگر مساجد اول از برنامه ای مستطیل صورت تشکیل شـده که دارنده شبستان های ردیف دار در پیرامون حیاطی بلندمرتبه بوده میباشد.
در دورانهای آن گاه، مسجد به چهار ایوانی تبدیل شد؛ به‌این سیرتکامل فضای پیوسته و معمولی شبستانها و دربین سراها با ایوانها و دو گنبد از هم گسسته شد.
کلی تریـن نمـونـه تقارن را می قدرت آدرس حسینیه نصرت مشهد  در پلان مسجد جامع اصفهان و نحـوه قرارگیـری موادسازنده ساختمانی در پیرامون ایوان مرکزی روئت کرد.
ایوانهای چهارگانه مسجد عتیق اصفهان در چهار جهت و در راءس اضلاع چهارگانه ایوان که با تزیینهای کاشی کاری با مقرنس های متعدد پوشیده شـده اسـت، تقارن را در نقشـه مسجد نماد میدهد.
مسجد جامع اصفهان کلاً دارنده ۱۶ فضای شبستانی میباشد که در نقاط متفاوت آن دور و بر یک هسته مرکزی (میانسر) متفرق شـده اند.
در دو سوی راست و چپ ورودی اساسی مسجد با کاشی نوشته هایی به لهجه عربی و به شکلی قرینه وجود دارااست.
در سـمـت چـپ ورودی، شبستان مظفری یا این که به عبارتی کتابخانه چشم می شـود که دارنده تقارن بی نقص در پلان میباشد.
دراین جا ستونهای گرد تر و تمیز به نماد های چلیپایی با آجرکاریهای پر رنگ که همانا سـاده شـده گردونه مهر و نمادی از خورشید فروزنده دانا تاب میباشد، در پلان پیرایش یافته اند.
شبستان صفوی دارنده دو سیمای مختلف رزرو حسینیه نصرت مشهد  از نظر معماری میباشد؛ در حدود دو سـوم گوشه و کنار را شبستان چهل ستونی و مانده را قوسهای بلند با دهانههای بلندمرتبه شـکل میدهد.
این شبستان، بنا ای ظریف و دهانهای کلان دارااست، شبستان دارنده پلان مربع صورت میباشد و با اعتنا به‌این که هفت دهانه طاق و چشمه در هر ضلع آن میباشد، محراب آن طبق سنتها و قانون ها معماری بایستی در دهانه وسطی یعنی در دهانه چهارم یا این که بر روی اساس شبستان در نصیب انتهایی قرار داشته باشـد.
درین شبستان، امروزه فقط یک فرورفتگی طاقچه مانند در محل محراب جای‌دارد
وجود دو گنبدخانه در دو سـوی ایوان مسجد جامع اصفهان و دقیقاً روی یک محوره تقارنی در پلان تیم ایجـاد می نماید.
بلندای گنبد نظام الملک، ۲۴ متر و بلندای شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد  گنبد تاج الملک ۲۲ متر میباشد.

برچسب ها: حسینیه نصرت مشهد , آدرس حسینیه نصرت مشهد , رزرو حسینیه نصرت مشهد , شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد ,

[ بازدید : 3 ]

[ يکشنبه 26 فروردين 1403 ] 15:03 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]