بهترین مرجع مسجد نصرت مشهد

مسجد روضه خوان لطف الله (Sheikh Lotfollah Mosque)


مسجد لطف الله یکی مسجدهای تاریخی کشور  حسینیه نصرت مشهد ایران و شناخته گردیده شهر اصفهان میباشد که در روزگار صفویه سازه گردیده‌است. این مسجد در ضلع شرقی میدان نقش دنیا و مقابل عمارت بهتر قاپو و در همسایگی مسجد امام واقع گردیده است و شاهکاری از معماری و کاشی کاری قرن یازدهم هجری و تاثیر تصویب‌ گردیده در فهرست اثر ها ملی جمهوری اسلامی ایران میباشد.

 
تاریخچه مسجد روحانی لطف الله
تشکیل داد مسجد روضه آدرس حسینیه نصرت مشهد  خوان لطف الله در سال ۱۰۱۱ هجری قمری به فرمان پادشاه عباس اولیه و به منظـور تجلیل از جایگاه روحانی لطف الله استارت شد و بعد از ۱۸ سال عملیات ساختمانی و تزئینات آن در سال ۱۰۲۸ هجری قمری به آخر رسید. ابعاد مسجد لطف الله به اسم ملا فتح الله شناخته شد و بعد از آنجایی که به مجتهد اعلم یا این که مرجع پیروی، صدر یا این که صدرالعلما گفته میشد به اسم مسجد صدر دارای اسم و رسم شوید ولی امروزه به به عبارتی اسم اول خویش رزرو حسینیه نصرت مشهد  شناخته می‌شود.

روضه خوان لطف الله که بود؟
وی نیز مثل روضه خوان بهایی و یک سری دیگر از علما از جبل استدلال لبنان به دعوت سلطان عباس یکم به کشور‌ایران آمد و پیش از سکونت در اصفهان، در مشهد و قزوین معاش کرده بود. از آنجایی که حکومت صفوی بسیار مذهبی بود به شدت علمای شیعی را تکریم می کردند. نتیجتا مسجد روحانی لطف الله تحت عنوان محلی برای درس دادن روضه خوان ساخته شد. از طرفی روضه خوان لطف  شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد الله بابا زن سلطان عباس هم بود.

برچسب ها: حسینیه نصرت مشهد , آدرس حسینیه نصرت مشهد , رزرو حسینیه نصرت مشهد , شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد ,

[ بازدید : 2 ]

[ چهارشنبه 29 فروردين 1403 ] 10:55 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]